Selasa, 17 Jun 2014

el nino cetus musibat ??? part 2















fenomena el nino dengan keadaan cuaca panas dan kering ini akan mendatangkan kemudaratan antaranya seperti mana yang gua risaukan sebelum ini telah mejadi kenyataan  baca  part 1 klik SINI   kes denggi telah pun meningkat terutamanya di negeri selangor dah lah gua dok negeri selangor pastu dok flat pulak tu dah lah flat ni macam macam orang datang entah dari mana dorang datang gua pun tak tau 


dah lah rumah gua takde aircond kalau ada aircond pun boleh buat migrain jadi aircond tak perlu gua guna kipas je di musim el nino ni kekadang malam rasa panas masa tidur pun selamba bukak tingkap bila bukak tingkap nyamuk pulak datang singgah itu gua rasa risau sangat hanya tawaqal je pada allah s.w.t supaya nyamuk itu tak membawa virus denggi dah lah kelambu pun takde 

selain dari denggi  akan adanya penyakit lain seperti demam selsema perbagai simptom...strok haba....tanaman layu dan mati...bekalan air berkurangan faktor faktor ini akan gua terangkan pada part part yang akan datang apa yang perlu di ingatkan doa kita kepada allah s.w.t supaya kita terpelihara dengan kejadian yang bakal dan memang dah berlaku ini 


BERSAMBUNG PART 3 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan