Selasa, 10 Jun 2014

el nino cetus musibat ??? part 1




sebelum  ini  kecoh pasal fenomena el nino tapi mana dia ??? dalam hati gua macam tak percaya sebab hujan setiap petang , pakar pulak dok kata kalau tak jun dia akan datang julai,boleh pulak tangguh tangguh ye tapi apa yang di ramalkan tu bukan main main ia adalah fenomena semulajadi,telah menjadi kebiasaan cuaca hujan panas 

bagi iklim khatulistiwa jadi gua tak heran sangat dah biasa  tapi el nino ni panas takde hujan,dalam keadaan ini pokok limau yang gua beli pun dah layu dari segi petanian dan tanaman kalau kurang air abislah rosak segala pokok ia akan layu dan mati, bukan kata pokok skang ni gua pun rasa panas je tekak haus 

padahal tak buat apa pun, seluar gua jemur pun sekejap dah kering beb tak perlu tunggu sehari beb apa yang gua nampak musim selsema,demam pun dah mula merebak gua pun dah rasa simptom simptom ni semua tapi alhamdulilah dengan izin allah s.w.t masih sihat apa yang gua risau wabak denggi bakal meningkat 

BERSAMBUNG PART 2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan