Khamis, 21 Ogos 2014

misteri terowong bawah tanah di putrajaya



putrajaya antara kota yang dibina dengan perancangan yang teliti menjadi pusat pentadbiran kerajaan malaysia disebalik panorama yang menarik design bangunan yang cantik tersembunyi sesuatu yang misteri antaranya adalah  terowong rahsia yang dibina bawah tanah pusat  pentadbiran ini 

antara terowong misteri  yang dikatakan  ada terowong di bina sehingga ke klia tetapi ia kekal menjadi sekadar cerita yang tidak berasas mungkin ia kekal menjadi suatu perkara yang sulit apa yang terbukti kebanyakan bangunan yang di bina di putrajaya mempunyai tingkat bawah tanah


apa yang terbukti adalah terowong untuk laluan monorel yang terbengkalai sehingga sekarang tidak pasti apakah punca  mengapa projek ini terbengkalai sedangkan laluan untuk monorel seperti terowong  telah pun siap sehingga kini terowong ini masih tidak digunakan dan telah di pagar  supaya tidak di ceroboh 









                           


selain dari itu  pembinaan terowong ini mungkin ia menjadi laluan penyelengara dan pendawaian  sebab di putrajaya agak jarang dapat melihat tiang elektrik yang mepunyai wayar yang  bersambung mungkin pembinaan laluan bawah  tanah ini untuk tujuan pendawaian tenaga elektrik dan juga air 

sistem ini juga di lihat kemas supaya lanskap di sekitar putrajaya di lihat lebih teratur takde serabut macam kat kuala lumpur jika di kuala lumpur hanya laluan tertentu dan bangunan tertentu sahaja yang mempunyai terowong rahsia,setiap binaan terowong ada motifnya bukan ia di bina saje saje 








penah jugak gua  tersesat di dalam sebuah bangunan di putrajaya apa yang gua boleh kata menyeramkan gua sebab suasana agak gelap bilik tersebut tidak berkunci gua pun tak berani nak meneroka lebih lanjut sebab gua datang situ bukan nak meneroka tetapi tujuan lain  cuma satu je gua terserempak dengan staff situ 


dia nampak gua dia macam gelabah siap tanya gua dari mana, gua pun kata lah gua nak ke sekian sekian akhirnya dia tunjuk jalan dan pintu masuk yang sepatunya gua masuk tak pasti sama ada dia nampak atau tidak dari pintu mana yang gua keluar sebab masa tu serius memang gua tersesat 


ADA TEMPAT KITA PERLU TAHU ADA TEMPAT KITA TAK PERLU TAHU SEBAB IA MENJADI TEMPAT  KESULITAN PIHAK PIHAK YANG BERKENAAN CUMA SATU JE GUA SUKA TENGOK DESIGN BANGUNAN YANG ADA DI PUTRAJAYA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan