Ahad, 3 Ogos 2014

candi melayu atau piramid melayu ???


gambaran seperti candi dan  piramid 




candi prambanan


candi borobudur



assalamulaikum tak terlambat juga mengucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin walaupun dah raya ke tujuh sekejap benar masa berlalu,agak sibuk dengan raya tak dapat nak update blog ini dah masuk syawal dan ogos baru dapat update,ok kali ni gua nak cerita pasal satu misteri

misteri yang tak penah terungkai bakal terungkai atau takan terungkai masa gua dalam perjalanan beraya di sebuah negeri di pantai timur gua melalui kawasan perladangan  dengan tanaman kelapa sawit gua nampak ada empat bukit  dengan berjarak berbentuk seperti piramid sekali imbas berbentuk candi 


apa yang gua lihat rekabentuk empat bukit dengan jarak yang berbeza ini kelihatan dari jauh ketinggianya seperti  candi prambanan yang rendah keluasan seperti candi borobudur yang terbina di indonesia jika di indonesia banyak pembinaan candi di temui tak mustahil di malaysia juga sebenarnya ada pembinaan ini 


adakah apa yang gua nampak ini adalah pembinaan candi melayu berunsurkan binaan piramid melayu di zaman purbakala  ??? gua tak dapat pastikan dengan jelas sebab gua tak pergi hampir dengan empat bukit terbabit,dengan keadaan kawasan yang bertamadun penah menjadi kawasan utama jajahan british 

bekas ibu kepada sebuah negeri  menjadi tempat kiraan pertama ukuran jarak  semenanjung malaysia oleh penjajah british terdahulu,mistosi candi melayu atau piramid melayu harus di bongkar jika tidak tiada monumen purba untuk dijadikan tatapan seperti binaan candi borobudur,candiprambanan.angkor wat 


DUA PERKARA DALAM KEPALA OTAK GUA ADAKAH TERLAMPAU BANYAK KESULITAN ATAU MEMANG JENIS TIDAK MENGHARGAI PEMBINAAN PURBA SEHINGGA MONUMEN PURBA KALA TENGGELAM BERGITU SAJA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan