Rabu, 19 November 2014

minyak ron 97 lebih murah dari 95



yang mentadbir malaysia sekarang ni mentadbir macam kartun mana taknya sebelum ni cakap takde sebab harga minyak nak turun padahal harga minyak dunia memang turun yang gua tahukan harga minyak dunia turun tak sebut pun gred apa yang gua tau asal nama minyak mesti turun

tertiba tengah malam semalam gua dapat info yang mengatakan minyak ron 97 turun oit ??? takan satu gred minyak je turun ??? pasal ron 95 dan diesel tak turun sekali ??? nampak tak permainan dia ???dorang ingat rakyat ni bodoh macam dorang kot senang je nak kencing 

sebelum ni pun dah havoc pasal harga minyak ron 95 yang lebih mahal dari harga ron97 tapi oleh kerana kerajaan kartun ni buat lagi cerita kartun turunkan ron 97 sebanyak 20 sen sebenarnya menambahkan lagi cerita kartun korang bayangkan minyak ron95 lebih mahal dari ron97 

sebenarnya berapa harga ron95 yang sebenar benarnya tanpa subsidi ??? kalau harga ron 95 lagi mahal baik mansuhkan terus minyak petrol 95 baik pakai terus ron 97 yang ternyata kebih baiktak payah nak mengayat kata ron 95 di beri subsidi...subsidi kepala takuk lah oi 

korang nampak tak manipulasi yang di mainkan oleh kerajaan kartun ni ??? dia kata untung rakyat pakai ron95 sebab ada subsidi padahal yang untung adalah kerajaan kartun sebab dorang boleh kebas bajet  subsidi takde maknanya subsidi jika ron 95 lebih mahal dari ron 97 lebih baik pakai ron97 







TAK HABIS HABIS KENA TIPU KALAU 28 SEN BAJET  SUBSIDI SETIAP LITER RON95 TU DI KALI KAN DENGAN SEGALON TONG MINYAK ??? DAH BERAPA TU BHAI ???BANYAK DAPAT KENA REMBAT TU GUA CADANGKAN ELOK MANSUHKAN  JELAH DASAR SUBSIDI RON95 SEKALI DENGAN MINYAK RON95 KITA PAKAI SATU JENIS MINYAK JELAH YANG ITU RON97 HABIS CERITA 


YANG GUA TAK TAHAN TU HARGA MINYAK DUNIA TURUN DIA BOLEH TURUN HARGA RON 97 YANG TANPA SUBSIDI  JE YANG ADA SUBSIDI DIA TAK MAHU TURUNKAN PULAK  MACAM RON95 DAN DIESEL PATUT INI PUN TURUN KORANG TAU TAK PASAL APA RON 95 DAN DIESEL TAK TURUN ??? SEBAB KALAU TURUN  KERAJAAN KARTUN  TAK DAPAT BEDAL BAJET SUBSIDI 


INI KATA RAKYAT DI DAHULUKAN ??? RAKYAT KENA DULU ADA LAH WAKA KA KA ESOK KALAU JUMPA BAYA KATA SAMA BAYA SAYA TAK MAU MINYAK KAPALA KUNING SAYA MAU MINYAK KAPALA HIJAU TAPI SATU MINYAK SAYA TAK MAU ITU MINYAK KEPALA TAKUK WAKA KA KA KA  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan