Sabtu, 25 Oktober 2014

maal hijrah petunjuk sebenar usia





assalamulaikum pejam celik pejam celik telah pun masuk ke tahun baru hijrah yang itu 1436H mungkin ada akan anggap biasa je kan maal hijrah ni iyalah sambutan maal hijrah yang juga tahun dan bulan islam ini takdelah semeriah atau keturujaanya seperti menyambut tahun baru masihi 

sebagai umat islam tak de ke korang penah terfikir mengapa perlu ada maal hijrah ??? dulu aku penah anggap yang kalender hijrah ni macam leceh dan lembab sebab apa ??? sebab tahun dan isi bulanya tak sama dengan masihi sebab dah terbiasa dengan ikutan kelender masihi 

tahun masihi telah masuk ke angka 2000 tetapi hijrah masih dalam lingkungan 1000 dulu memang aku tak faham sebab kurang ambik tahu pasal ini semua lepas di kaji baru aku tahu yang masihi di kira dari zaman nabi isa a.s  dan hijrah di kira dari zaman nabi muhammad s.a.w


entah benar atau tidak sebenarnya  tahun masihi di kira dari zaman nabi isa a.s mungkin ada manipulasi dari segi kiraan  kerana gua dapat rasa keraguan sebab ada bulan dalam masihi ada hari dan bulan yang boleh pintas seperti bulan februari yang hanya ada 28 hari ada kalanya 29 hari 


dan ada bulan lainya ada yang 30 hari ada juga 31 hari ia tak sama dan tak seragam nampak tak penipuan zionis selamanya ini kepada kita  ???apa yang gua  kajilah walaupun bulan bulan dan tahun hijrah di kira sejak peristiwa pepindahan dari kota mekah ke kota madinah 







faktanya ia mengikut kiraan bulan yang sebenar melalui ilmu falak atau astronomi kiraan ini tak penah menipu kita kerana ia di kira mengikut fasa perjalanan bulan selepas gua mengikut dan membaca mengenai ilmu falak atau astronomi  barulah gua tahu segala galanya 


gua penah terfikir berapakah pula umur gua yang sebenarnya mengikut kiraan hijrah sampailah masa hari ini 1436H terbongkar selepas gua kaji balik hari kelahiran gua mengikut bulan dan tahun masihi kepada bulan dan tahun hijrah hasil kiraan  dan kajian gua di SINI


hasilnya mengejutkan gua dah dapat tahu umur sebenar gua, lebih tua dari yang di sangka selama ini dapat tahu lagi  bulan dan tahun kelahiran gua yang sebenar  dalam bulan dan tahun islam alhamdulilah persoalan selama ini telah pun terjawab apa yang tertulis dalam nombor ic palsu belaka


walaupun tahun masihi mendahului tahun hijrah 1000 ke depan  dan bulan bulanya mengikut kiraan umur dalam tahun hijrah umur gua sebenar setahun ke depan kalau tak ikut tarikh sebenar ikut 1436H umur gua 2 tahun ke depan dari umur di kira dengan tahun masihi satu kejaiban dari allah s.w.t 

gua dapat  rasa ramai umat islam masa kini tak tahu sebenarnya usia mereka lebih tua dari yang di sangka inilah jadi kerana umat islam di tanah melayu terlalu ikutkan kaedah yang di bawa barat terutamanya zionis iya kita di tipu oleh zionis sedalam dalamnya 


YANG LAHIR 29 FEBRUARI  YANG DI KATAKAN HANYA SAMBUT HARI LAHIR 4 TAHUN SEKALI TAK PERLU RISAUKAN LAGI BOLEH KAJI BALIK MENGIKUT KIRAAN TAHUN HIJRAH DAN JUGA TAHUN ISLAM DI SINI TAK PERLU LAGI SAMBUT HARI KELAHIRAN MENGIKUT KALENDER ZIONIS YANG TERNYATA PENUH PENIPUAN BAGI SEMUA UMAT ISLAM INI PELUANG KITA NAK KAJI BALIK BERAPA USIA KITA DAN MUHASABAH BALIK DIRI KITA YANG SEBENAR





Tiada ulasan:

Catat Ulasan