Rabu, 8 Oktober 2014

kenali bulan bulan bencana









ini kira pemerhatian dan kajian yang agak lama jugak mengenai mengenali bulan bulan bencana dalam bulan bulan  masihi,sebab apa bulan masihi ??? sebab kehidupan harian di seluruh dunia mengikut aliran bulan masihi jadi untuk bagi senang faham gua jelaskan dalam bulan masihi 


yang menarik perhatian gua mengenai bulan bulan bencana ni bermulanya bencana dasyat ombak besar tsunami  yang berlaku di indonesia pada disember 2004  dari situ gua perhati je di antara bulan bulan yang kerap berlakunya bencana dan malapetaka 









yang sebenarnya bencana ni tak kira bulan dan waktu kalau ia nak jadi maka terjadilah ia kat sini gua nak bagi tahu antara bulan bulan masihi yang kerap di timpa bencana antaranya jerebu, banjir besar, ribut taufan,tsunami,tanah runtuh,mendapan tanah gempa bumi,meletusnya gunung berapi 


antara bulan bulan masihinya yang kerap di timpa bencana ialah antara bulan 9/10/11/12/1/2 jadi berhati hatilah dengan bulan ini antara kiraan gua yang kerap di timpa bencana gua pun tak dapat nak rungkai kenapa bulan bulan  ini ??? tetapi mengikut sejarah ianyalah telah tercatit 


SEKARANG INI DAH MULA DENGAN BANJIR,APA YANG GUA RISAU GEMPAR BUMI TERUK DAN TANAH RUNTUH  JIKA BARU BARU INI TELAH MELETUS GUNUNG BERAPI DI JEPUN JADI GUA TAK HERAN DALAM BULAN BULAN INI AKAN BERLAKUNYA GEMPA BUMI YANG KUAT JADI SEBAGAI MANUSIA APA KITA MAMPU BUAT KITA BERDOA JELAH KEPADA YANG ESA SUPAYA DI LINDUNGI DARI BENCANA DAN MALAPETAKA INI 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan