Isnin, 13 Oktober 2014

bulan bencana membuka tirai




nampak gayanya apa yang telah di jangka telah berlaku tetapi manusia langsung tak ambik iktibar dan pengajaran korang tau tak yang bulan bencana telah pun membuka tirai gua penah ceritakan sebelum ini kat SINI gua tak pelik apa yang berlaku cuma mengapa tak ambik iktibar ???


petang semalam memang cuaca kat area kuala lumpur nampak tak berapa baik cuma cuaca kat pinggir kuala lumpur ni pelik sikit pada mulanya panas terik tiba tiba dah sampai petang tu gelap macam nak runtuh langit awan hitam umpama  tornado nak datang 

gua pun keluarlah pergi kedai beli barang sambil tu ronda ronda pergi padang usha kot ada member yang ada nak main bola kat padang angin masa tu dah kuat hujan ada tapi sikit je  memang best kalau main bola waktu macam ni  tapi takde geng pulak  jadi batal aktiviti petang gua







lepas tu gua pergi ronda ronda dan balik rumah  angin semakin kuat yang gua risau pokok tumbang je dah la gua naik moto je ni dah sampai rumah  gua bukak facebook gua nampak gambar bumbung jejantas kat johor runtuh perh mujur tiada nyawa yang terkorban 

susulan hujan lebat dan angin  ribut  di waktu magrib  lepas solat magrib gua sambung usha maklumat pasal jejantas runtuh kat pasir gudang tu dapat pulak maklumat mengenai dinding sebuah unit rumah kat flat loke yew tercabut perh dasyat tapi nice view 


sebelum tu dapat maklumat yang mengatakan penumpang lrt  aliran ampang terkandas sebab pokok tumbang kat landasan di antara station lrt plaza rakyat ke station hang tuah tapi tak dapat gambaran cuba ada gambaran beberapa kejadian pokok tumbang di sekitar kuala lumpur 








akhir sekali gua dapat maklumat yang membabitkan kehilangan nyawa  yang itu tragedi  pokok tumbang menimpa pondok polis yang di perbuat dari kontena di kampung attap yang membabitkan dua anggota polis lokasi tak jauh dengan dewan china selangor dan stadium merdeka 


sementara itu separuh replika bangunan sultan abdul samad dan tiang sportlight sempena persembahan tatto 2014 di stadium merdeka tumbang dan musnah kerana di tiup angin kencang  perh semalam saja banyak jugak kes melibatkan ribut bala lah semua ni 


ini sebenar baru pemulaan sebab  baru masuk bulan oktober belum lagi november apa yang berlaku semalam sebenarnya baru mukadimah kemurkaan allah s.w.t kepada hambanya yang leka dan alpa tirai bencana baru saja membuka tirai berdoalah selalu supaya di lindungi



BUAT MASA NI HENTIKANLAH AKTIVITI MENDAKI GUNUNG ATAU BUKIT BERKELAH DI SUNGAI ATAU DI LAUT SEBAB CUACA SEKARANG TAK MENENTU SUKAR NAK RAMAL  DAN  AGAK JAUHI DUDUK BERTEDUH DI BAWAH POKOK 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan