Khamis, 2 April 2015

gst bermula rakyat kena tipu ???



assalamulaikum semua bertemu kita di  artikel pertama untuk  bulan april ini  nampak situasinya akhirnya gst telah pun bemula di bumi bertuah ini alhamdulilah bersyukurlah malaysia masih aman bukak pintu rumah tak nampak pun ada kereta kebal cuba ada gst je wakakaka

sekarang ni gua nak buat pengkiraan teori gua adakah benar kita bayar gst ni hanya 6% ??? kalau korang tengok gambaran kat atas tu dia dah jadi 18% ada yang membuat pengkiraan 24% jika benarlah teori terbabit jadi tak heranlah harga barang akan naik mendadak 





ada yang kata kat gua dulu masa sst kita bayar pada syarikat sekarang ni baru kita bayar pada kerajaan itu fahaman dia mengenai gst lah apa yang gua perhati ramai yang tak faham gst ni penerangan mengenai gst pun sangat rendah dan berserabut terutamanya yang meniagalah 

gua rasa gua dah boleh cabut logo anti gst kan atas tu kat blog gua sebab gua pun gagal dalam kempen anti gst gua dari tahun sebelumnya,tapi alhamdulilah ramai yang dah faham gst itu adalah cukai penambahan wang ringgit dalam pembelian itu adalah fakta 







sebenarnya gua pun berserabut dengan matlamat  gst macam  kerajaan kata beli rumah tak kena gst tetapi barang buat rumah kena gst,nasi,milo,sayur tak kena gst tetapi bila makan di kedai mamak dah kena gst paling gua bengang adalah kad tambah nilai prabayar ada orang kata tak kena gst 


tengok semalam ramai yang mengadu  nilai tambah prabayar memang kena gst sebanyak 6% ada lagi nak tegakan benang yang telah basah,kpndkk sendiri kata konon itu tak betul boleh buat pengaduan siapa yang laksanakan gst sekarang ni ??? peniaga ke yang buat ??? tokey kilang yang buat ??? 



PENIPU !!! BALING BATU SEMBUNYI TANGAN !!! ITU JELAH YANG GUA NAMPAK HABIS KALAU REPORT PUN BOLEH KEMBALIKAN KE LEBIHAN GST YANG DI BAYAR ??? GUA AGAK DALAM MASA T BEBERAPA HARI INI  NI MEMANG BERSERABUT 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan