Khamis, 25 Disember 2014

misteri bunga kemusnahan 2015



assalamulaikum semua tak lama lagi tahun masihi 2014 akan melabuhkan tirainya hanya beberapa hari saja kita akan menemui tahun 2015 masihi,sekarang ni semua rakyat malaysia sibuk dan perihatin dengan banjir besar yang berlaku di pantai timur,perak dan perlis mungkin banjir akan melanda seluruh malaysia jika cuaca hujan lebat masih berterusan 


gua agak simpati apa yang berlaku pada mangsa banjir,bukan rasa senang kalau di timpa musibah teruk macam ni yang penting korang selamatkan diri harta semua ni tak payah fikirlah kalau dah berada di pusat pemindahan banjir ni gua boleh bayang susahnya macam mana dengan berhimpit beramai ramai takde elektrik,takde privacy,dengan kebulur apa korang rasa ???

bayangkan korang nak lari mana  ??? korang terperangkap dengan banjir nak atau tidak korang kena jugak lah duduk sekolah atau dewan orang ramai sebab itu tempat yang boleh kata selamat,itu pun tak selamat jugak jika paras air semakin naik,tapi ada jugak tak mahu pindah iyala tak nak rasa macam tu dok berhimpit ramai ramai  makan pun  kena catu dalam keadaan macam ni ada chef pun tak guna

kalau bekalan makanan tak mencukupi kalau bantuan hanya untuk 500 tetapi mangsa ada 2000 kan tak cukup nak atau tidak kena lah utamakan wanita,warga emas dan kanak kanak itu pun  gua rasa tak cukup jugak bertambah pulak kalau kat kelantan iyalah korang pun faham fahamlah kelantan nikan kaya dengan anak anak yang ramai jadi banjir besar yang berlaku ni memang susah 






di dalam keadaan rakyat di pantai timur,perak dan jugak perlis di landa musibah banjir gua teringat jugak mana pihak berkuasa  dari kerajaan??? mana bantuan secukupnya ??? agak sadiskah jugak apabila gua lihat apa yang berlaku di kuantan tahun lepas terjadi di kelantan sebab kelantan ni adalah negeri pembangkang oklah kalau negeri pembangkang tak boleh bantu lihatlah di terengganu


lihatlah  di pahang dikhabarkan banjir semakin merebak ke temerloh, gua heran  apabila dah teruk dah ada kematian baru sibuk nak buat kerja buat usaha mencari dan menyelamat sepatutnya sebelum tu dah kerahkan tentera,polis,bomba,jpam,rela yang ada dili seluruh malaysia di kerah segera di zon bencana  mana mungkin masih mengharapkan sukarelawan dari ngo 


paling sadis ah jib boleh pulak bercuti di hawaii di kala rakyatnya menimpa musibah bencana teruk ni paling gua terkejut boleh pulak dia pergi jumpa agen mato sato siap boleh main golf lagi gua merasakan ada yang tak kena adakah ada lagi misteri bunga kemusnahan selepas ini ??? yang menjadi persoalan adakah bunga kemusnahan ini akan muncul pada tahun 2015 ???


biarlah gambar di atas ni berbicara gua tak pasti apa pulak musibat yang bakal berlaku selepas ini,sejarah menunjukan segala galanya kalau tak faham korang boleh baca kat SINI yang gua tahulah agen mato sato ni takan berjumpalah kalau takde sebab,ia menambahkan lagi keseraman untuk melalui tahun tahun yang mendatang berdoakan supaya kita dan keluarga kita di lindungi 


AWASI PERMAINAN DALANG TUA INI  KERANA IA TIDAK MENGENAL WARNA 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan