Selasa, 20 Januari 2015

malaysia dalam inflasi ???




ok hari ini gua ada rasa macam tak kena dengan taraf ekonomi negara adakah sekarang malaysia sedang mengelami situasi inflasi ??? apabila negara mengelami inflasi peluang pekerjaan akan berkurangan jadi macam mana kita nak  survive dalam keadaan macam ni ??? sudah pasti kes jenayah seperti rompak,ragut,samun atau perbagai jenis jenayah akan terjadi kerana inflasi ini 


tak penah dalam sejarah dalam kehidupan gua bajet setiap tahun  di kaji semula tapi  bajet tahun ini  telah di kaji semula yang pelik tak bentang pun dalam parlimen alasan bajet ini di kaji semula kerana penurunan harga minyak dan bencana besar di pantai timur ok memang nampak relevan tapi ingat malaysia bukanlah ada satu sumber minyak je dan banjir bukanlah berlaku 10 tahun sekali 


banjir berlaku setiap tahun dan hasil negara bukan berharapkan pada minyak je,ada jugak sumber lain yang lebih besar yang boleh survive pembelanjaan negara persoalan gua mana pergi hasil semua ini ??? takan kerana 2 peristiwa menyebabkan bajet untuk tahun 2015 di kaji semula ???ini persoalan yang main dalam kepala otak gua apa yang gua perasaan lah 

sebelum ni korang tengok siapa yang bawak kepal terbang kerajaan berjalan jalan hampir satu dunia ???untuk tujuan apakah itu ??? gua tak nak cerita kat sini mungkin ada yang dah tahu bagi gua sepatutnya najib razak letak lah jawatan sebagai perdana menteri kalau dah tak dapat nak menguruskan negara ini sebelum bala besar lagi terjadi letaklah jawatan 


gua nak bagi tahu korang kita sebagai rakyat akan terkena tempias road block sana sini akan berlaku saman sana saman sini akan berlaku cukai sana cukai sini akan berlaku sehingga sampai masa tidak ada yang kita boleh menyimpan sebab kita gagal survive dengan sempurna kerana keadaan di sekitar kita,oleh kerana taraf hidup yang semakin meningkat gua agak risau tentang BINATANG BURUAN 



HIDUP DI MASA KINI IBARAT BINATANG BURUAN 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan