Sabtu, 26 Disember 2009

astro tolong tingkatkan kualiti penyiaran !!!




cakap pasal astro sudah pasti ramai yang mengidamkan perubahan oleh pihak astro untuk menjaga kualiti penyiarannya kepada pelanggan yang setiasa membayar bil perkhidmatan penyiaran tv satelit ini, persoalan nya di manakah tindakan astro untuk memajukan dan menaik taraf perkhidmatan nya kepada pelanggan tetap ??


contoh kata siaran akan hilang semasa waktu hujan jikalau cuaca menyebab kan kesan tayangan dan penyiaran mengapakah pihak astro tidak mengambil langkah mengkaji sesuatu yang baru untuk mengelak dari terjadi nya benda yang sama sewaktu datang nya musim hujan di malaysia, macam manakah lesen boleh di beri perkhidmatan tiada kualiti




cuaca hujan di berikan alasan oleh pihak astro akibat masalah teknikal penyiaran terbabit ketika waktu hujan siaran akan menjadi gelap,teknologi yang sama juga digunakan oleh kad prabayar komunikasi, dan internet wifi tetapi tiada masalah penggunaan semasa waktu hujan, sedangkan teknologi yang digunakan tiada bezanya saluran yang di tujukan sehaluan ke satelit bumi dan angkasaraya jadi mungkin masalah astro mengharap satelit angkasaraya tiada penggunaan antena bumi untuk di salurkan seperti syarikat talekomunikasi prabayar dan internet wifi


sepertimana yang di katakan pihak astro seharus nya mengikut jejak langkah syarikat talekomunikasi menambah antena satelit di kawasan bandar dan kampung untuk menambah jaringan perkhidmatan walaupun mengeluarkan pembelajaan yang besar, biarlah berbelanja semahal mana pon janji kualiti penyiaran itu ada tidak mendatangkan rasa sangsi pelanggan ke atas kualiti penyiaran, pihak astro seharusnya langkah dengan kedaan cuaca khatulistiwa di malaysia yang setiasa panas dan hujan.


astro tolong tingkatkan kualiti penyiaran kepada semua pelanggan tetap yang tidak berenti melanggan tv satelite astro ini di manakah usaha pihak astro untuk meningkatkan naik taraf kualiti penyiaran semasa hujan turun ??? asal hujan saja gelap. bil makin naik pakej makin naik pelanggan pon makin naik mengapa pihak astro tidak menaik taraf kualiti penyiaran ??? adakah pihak astro tidak mengambil tindakan di sebabkan tanpa persaing terdekat ??? pihak astro tolong ambik tahu masalah pelanggan yang rata-rata di kalangan peniaga penduduk taman dan kampung terutama nya sewaktu tayangan perdana bolasepak epl yang menjadi perhatian di kalangan penonton untuk bersantai di restoran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan